onsdag 26 september 2012

Tandläkarbesök på ledig dag

Idag är jag och skruttan lediga, synd bara att hon verkar dragit på sig en förkylning och vaknade riktigt snorig på morgonen. Nu sover hon får se hur det utvecklar under eftermiddagen.

Jag var iväg till tandläkaren för en stund sen, alltid lika kul, eller inte!!! Men det visade sig att allt såg bra ut vilket alltid är skönt att höra!

Till lunch provade jag att göra pannkakor på ett LCHF-recept med något som heter fiberhusk. Det smakade precis som pannkakor men konsistensen var inte densamma. Till dessa åt jag min egen kokade sylt som jag gjort på frysta bär och lite stevia, jättelätt och jättegod! Tänkte jag skulle försöka vara like nyttig ;-)

Fick dessutom reda på en positiv sak hos tandläkaren. När hon hade polerat mina tänder sa hon att hon fick bort lite missfärgningar. Jag sa att det beror nog på att jag dricker te och hon berättar att både svart och grönt te faktiskt av bra för tänderna då dessa innehåller fluor!!! Så jag kanske ska passa på att ta mig en extra kopp medan lillan fortfarande sover ;-)

Ta hand om er!


Inga kommentarer: