fredag 28 september 2012

Tredje dagen med LCHF

Jag har provat att börja röra lite mer på mig, jogga. Och försöker tänka på vad och hur mycket jag äter, fast jag har "unnat mig" så helgen. Jag kan tycka mig att det har hänt liiiite på formen men vågen står still! Ja, jag vet att muskler väger mer och det kan vara en orsak då jag inte rört på mig alls i princip tidigare. Och jag vet att jag inte är "överviktig" om man ser till mitt bmi, men jag ligger i övre delen av normalviktig, vilket innebär att det inte skulle skada att tappa några få kilon här och där.

Därför har jag bestämt mig för att prova på LCHF då jag hört mycket om det, både bra och mindre bra. Men desto mer jag läser och söker om det verkar det som en sund idé att låta bli att äta allt typ av socker, samtidigt som jag får äta mig mätt på saker jag tycker är gott. För att svälta sig tror jag inte på för fem öre och det skulle jag aldrig ge mig in på.

Idag är tredje dagen jag inte ätit något förutom LCHF-kost och det känns riktigt bra! Nu har jag fått hem varor jag beställt som tillåter mig att baka utan socker eller vetemjöl. Något som jag ser som väldigt positivt då jag älskar att baka. Matlagning är oxå grymt kul och tänker man bara till och söker lite så är det inte särskilt besvärligt att laga maten heller. Till och med sambon har tyckt om en del jag lagat. Även om jag slängde ihop lite pasta till honom och skruttan som de kunde äta till gårdagens korvgryta så skippade jag den. Det gör det lätt att laga samma till alla även om resten av familjen inte behöver äta LCHF.

Nu får vi se om detta ger några resultat med ;-)

Inga kommentarer: